چهارشنبه, ۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳ ساعت تعداد کل نوشته ها : 31 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد اعضا : 3 تعداد دیدگاهها : 0×
مدیر عامل شرکت توزیع نیروی برق استان کردستان خبر داد: تابستان بسیار سختی در انتظارمان است/افزایش ۲۵ درصدی مصرف برق در مقایسه با سال گذشته
04 اردیبهشت 1400 - 13:24
شناسه : 1015
بازدید 253

مدیر عامل شرکت توزیع نیروی برق استان کردستان از افزایش ۲۵ درصدی مصرف برق در مقایسه با سال گذشته خبر داد و اذعان داشت: تابستان بسیار سختی در انتظارمان خواهد بود. به گزارش روابط عمومی شرکت توزیع نیروی برق استان کردستان هیوا لهونیان در تشریح این خبر گفت: با توجه به آغاز زود هنگام گرمای […]

ارسال توسط :
پ
پ

مدیر عامل شرکت توزیع نیروی برق استان کردستان از افزایش ۲۵ درصدی مصرف برق در مقایسه با سال گذشته خبر داد و اذعان داشت: تابستان بسیار سختی در انتظارمان خواهد بود.

به گزارش روابط عمومی شرکت توزیع نیروی برق استان کردستان هیوا لهونیان در تشریح این خبر گفت: با توجه به آغاز زود هنگام گرمای هوا، کاهش تولید نیروگاه های برقابی به دلیل کاهش نزولات آسمانی و احتمال خروج نیروگاه های برقابی از مدار تولید، تابستان بسیار سختی در انتظارمان است.

وی در ادامه سخنان خود با اشاره به کاهش ۳۰ الی ۳۵ درصدی بارش ها در کشور افزود: مقدار ظرفیت تولید برق نیروگاه های برق آبی در کشور به شدت کاهش یافته است، از سوی دیگر شاهد افزایش دما و افزایش مصرف برق خانگی به دلیل ماندگاری بیشتر مردم در خانه ها و استفاده از وسایل برقی، در شرایط کرونایی، استفاده غیرمجاز از برق برای استخراج رمز ارز و… هستیم که همگی باعث شده تا تابستان سختی را پیش رو داشته باشیم.

مدیر عامل شرکت توزیع نیروی برق استان کردستان بیان داشت: از هم اکنون برنامه ریزی های دقیق و مدون در سطح استان برای عبور از پیک تابستان ۱۴۰۰ انجام گرفته و یا در دست اقدام است.

لهونیان در ادامه به پروژه های اجرا شده در همین راستا اشاره کرد و گفت: مانورهایی نیز از ابتدای سالجاری برای عبور از تابستان بدون خاموشی اجرا می گردد که می توان به مبارزه با رمز ارزهای غیر مجاز، تعدیل روشنایی معابر و جاده های بین شهری، اصلاح و بهسازی شبکه های توزیع و … نام برد در همین راستا اولین مانور در تاریخ  ۲ اردیبهشت در استان اجرا گردید.

مدیر عامل شرکت توزیع نیروی برق استان کردستان به پتانسیل ادارات و دستگاه های دولتی سطح استان  در کاهش مصرف برق پرداخت و اظهارداشت: امسال برای نخستین بار، دستگاه های اداری موظف شده اند که برق مصرفی خود را  ۵۰ درصد در ساعات اداری  کاهش و میزان مصرف برق خود را در ساعات غیراداری به ۱۰ درصد برسانند، که این مهم کمک شایانی به عبور از پیک تابستان سالجاری خواهد کرد.

لهونیان در پایان سخنان خود به راهکارهای بسیار ساده و کاربردی در مدیریت مصرف برق و عبور از تابستانی بدون خاموشی اشاره کرد و اذعان داشت:  استفاده نکردن از وسایل پرمصرف برقی در ساعات پیک ( ساعات پیک بار: ساعت ۱۳ الی ۱۷ و ساعت ۲۰ الی ۲۴ ) ، خاموش کردن لامپ های اضافی در منزل و محل کار و بهره گیری از نور طبیعی روز، استفاده از درجه مناسب ” ۲۴ الی ۲۶ درجه” برای کولرهای گازی و قرار دادن کولرهای آبی بر روی دور کند و … از راه کار های موثر در مدیریت مصرف برق و عبور از پیک تابستان ۱۴۰۰ است.

لازم به ذکر است ۹۵ درصد از مشترکین برق استان کردستان در بخش خانگی و تجاری هستند.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.